Tuesday 4 October 2011

................

Hari ni...
semacam hitam dan gelapnya langit...
macam tu jugak gelap gelitanya hidup aku..
aku tak mengeluh...
jauh sekali menentang takdir yang tersurat...
tapi, sekali lagi nak aku tekankan...
aku sangat-sangat terkilan...
aku sedar, aku yakin...
ini dugaan...
seberat mana, selemah mana aku...
aku perlu tanggung...
aku juga bukan meminta untuk dijadikan sebagai yang terbaik..
cukuplah sekadar aku mendapat yang baik..
untuk kerana itu...
bukan aku tak berusaha..
bukan aku tak gigih..
bukan aku tak peduli...
tapi aku..
aku cukup berusaha...
cukup gigih...
cukup peduli...
tapi...
aku terpaksa menelan hakikat...
kamu yang tak cukup berusaha...
kamu yang tak cukup gigih..
dan kamu yang tak cukup peduli...
tanggungjawab kamu pandang enteng..
amanah kamu biar-biarkan...
tugas kamu tangguh-tangguhkan...
dan kesannya...
jatuh pada aku..
aku yang terpaksa menanggung kesan...



jadi, salahkah aku...
untuk menyalahkan kamu atas semua ni.

semoga aku tabah. ya ALLAH, tabahkan aku, bantu aku untuk redha..supaya aku tak berterusan menyalahkan kamu dan takdir yang menghimpit ni. amin...

No comments:

Post a Comment