Friday 16 September 2011

Ada banyak sebab kenapa aku perlu bersyukur.

Antara sebabnya adalah :
  • Bila aku xde wit,aku stil ada parents yang sanggup bergolok bergadai demi nak tengok anak-anak dia hidup macam orang len. Timasih mak, ayah..alhamdulillah.
  • Bila aku lapar, aku still ada megi untuk di makan walaupun masa tu duit elaun dah kering kontang. ye la..kalau nak dibandingkan dengan orang-orang len yang lapar, tapi, xde wit n makanan untuk di makan. alhamdulillah..timasih Allah untuk rezeki yang diberikan. 
  • Bila aku kusut dengan masalah hidup kat hostel, tesis yang direct kena perbetul je, jiran depan n sebelah bilik yang gelak macam hantu n langsuir-langsuir bodo yang suka bergayut tengah2 malam atas moto ak, then pagi esok de je tinggal tisu la, kertas la..np x tinggal duit je sebab ko dh tumpang moto ak tu nak wat alas duduk bergayut (whhhaattt da....). tp, at least, nama aku tak tersenarai kena halau duk luar. Bukan aku suka sangat pun duk kat hostel ni, tp, ak rasa untuk sorang pompuan a.k.a gadis cam ak ni lagi selamat kot duk dalam hostel. Alhamdulillah.
  • Bila aku kusut lagi..aku still ley semayang n baca al-quran. kalau la dulu masa kecik-kecik mak n ayah aku tak rotan aku masa aku malas nk pegi ngaji n malas nk semayang, mungkin sekarang aku dah masuk paper, atas kes bunuh diri. Alhamdulillah..timasih mak, ayah sebab rotan kak chik dulu..huhu..
* actually, banyak g sebab napa aku perlu bersyukur..tp, biar la banyak tu dulu. dan sebenarnya, aku sangat kusut sekarang..wahaha... 

No comments:

Post a Comment